@leemorrison
Looking forward to it. Cheers! GG
Axis and Allies drengenes fog of war spil
-
Hvis jeg forsår reglerne korrekt, skal vi tage stilling til 5ipc anti spionage for HVER af de allierede magter (undtagen kina) inden vi sætter igang?
-
@Maxiheimer yup. bare et eller flere felter i gerne vil have hemmeligt.
-
@Bjergmose I kan også gemme dem
-
England og usa gemmer deres. David må svare for sine magter
-
TripleA Manual Gamesave Post: Germans round 1
TripleA Manual Gamesave Post for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0
Game History
Round: 1 Purchase Units - Germans Turning on Edit Mode EDIT: Adding units owned by British to Scotland: 1 fighter EDIT: Adding units owned by British to 98 Sea Zone: 1 destroyer EDIT: Turning off Edit Mode
Combat Hit Differential Summary :
-
Så er alt klar til Tysken. Husk at sende indkøb til mig. Og ikke poste maps herinde.
De sendes til min mail og så renser jeg dem og sender dem til modsatte side. -
TripleA Manual Gamesave Post: Germans round 1
TripleA Manual Gamesave Post for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0
Game History
Round: 1 Purchase Units - Germans Turning on Edit Mode EDIT: Adding units owned by British to Scotland: 1 fighter EDIT: Adding units owned by British to 98 Sea Zone: 1 destroyer EDIT: Turning off Edit Mode Germans buy 1 carrier; Remaining resources: 14 PUs; Combat Move - Germans 1 submarine moved from 118 Sea Zone to 111 Sea Zone 1 submarine moved from 124 Sea Zone to 111 Sea Zone 1 submarine moved from 108 Sea Zone to 110 Sea Zone 1 submarine moved from 103 Sea Zone to 110 Sea Zone 1 battleship moved from 113 Sea Zone to 111 Sea Zone 1 fighter moved from Norway to 111 Sea Zone 1 tactical_bomber moved from Germany to 111 Sea Zone 1 bomber moved from Germany to 111 Sea Zone 3 tactical_bombers moved from Western Germany to 110 Sea Zone 2 fighters moved from Western Germany to 110 Sea Zone 1 fighter moved from Holland Belgium to 110 Sea Zone 1 bomber moved from Germany to 110 Sea Zone 1 artillery, 3 infantry and 4 mech_infantrys moved from Western Germany to France 3 armour moved from Greater Southern Germany to France 1 tactical_bomber moved from Poland to France 1 fighter moved from Slovakia Hungary to Yugoslavia 2 artilleries and 6 infantry moved from Greater Southern Germany to Yugoslavia 1 armour moved from Slovakia Hungary to Yugoslavia 1 armour moved from Romania to Yugoslavia 1 armour moved from Poland to Yugoslavia 2 infantry moved from Slovakia Hungary to Yugoslavia 1 infantry moved from Romania to Yugoslavia 3 armour moved from Holland Belgium to France 4 infantry moved from Holland Belgium to France 2 artilleries moved from Holland Belgium to France 1 submarine moved from 117 Sea Zone to 106 Sea Zone Combat - Germans
Combat Hit Differential Summary :
-
@Toyls Scramble?
-
@Maxiheimer scramble? :)
-
Fuld scramble ved skotland:)
HUSK! Du skal ikke poste herinde når du er færdig med slagene
-
@Maxiheimer og @Toyls og @Bjergmose i princippet skal ingen slag eller moves vel postes herinde medmindre at alle spillere kan se dem? 😄
-
@Makalakalane Nej men der skal jo rulles terninger som alle skal kunne verificere.
-
Vi afventer at Jeppe får sendt map til mig. Der går et par timer. Nyd solskinnet imens!
-
@Bjergmose er det ikke dig som GM at verificere terninger?
-
@scousemart jo men de forskellige lande ved jo hvor mange der angriber deres tropper derfor er det ikke hemmeligt. jugoslavien skulle teknisk set være skjult.
-
Hvordan håndterer vi det hvis en flåde vil flytte eks. 3 felter, men jo kun kan se nabofeltet, men der så 2 felter væk ligger et skib og blokerer?
-
@Maxiheimer i Non Combat er de vel tvunget til at stoppe i feltet, der så bliver combatzone i den spillers tur, hvis tropper blokerer. I Combat er flåden vel tvunget til at bekrige de blokerende både. Fly på Carriers bør i begge tilfælde være i stand til at fortsætte deres videre færd, hvis man ønsker det?
-
@Makalakalane Ja. I combat vil der skulle kæmpes minimum 1 runde hvor man så kan vælge at trække sig tilbage.
-
@Makalakalane Der vil potentielt opstå situationer hvor man mister sine fly, fordi man ikke kan få carrieren med. Ligesom i normal tripelA:-)
-
Forestiller mig bare at man så let kan ende i en situation hvor flyene ikke kan lande… men okay - det gør bare spionage endnu mere relevant