Der er ingen max på spioner. Men de har jo ingen værdi overfor en modstander der ikke søger efterretninger. Så står de bare i et givent felt.
Bjergmose
@Bjergmose
Best posts made by Bjergmose
-
RE: Axis and Allies drengenes fog of war spil
-
RE: Axis and Allies drengenes fog of war spil
@scousemart Naval kan ikke se land og ubåde kan kun ses af destroyers. Så nej.
-
RE: Axis and Allies drengenes fog of war spil
Hvis, eller rettere når jeg kommer til at fucke op og sende et forkert map til de forkerte folk så ligeså snart I opdager det så luk det igen. For det er med at holde tungen lige i munden og som ham sundhedsmanden Søren siger “Der er lavet fejl og der vil blive lavet flere fejl” :-)
-
RE: Axis and Allies drengenes fog of war spil
yup…mails på cc siger det burde de
-
RE: Axis and Allies drengenes fog of war spil
@scousemart sub regler var skrevet. jeg havde bare glemt dem
-
RE: Axis and Allies drengenes fog of war spil
1.0 Land-enheder kan se nabo-landes enheder. Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
1.1 Fly på land kan se nabo søzone(r ). Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
2.0 Sø-enheder kan se nabo-seazones enheder (dog undtaget subs). Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
2.1 Fly på hangarskibe kan se ind på nabo-land(e).
2.2 Subs kan vælge at forsøge at se ind i nabo-søzone. På GM slag:1-2 bliver selv opdaget 3-4 ingenting 5-6 Ser nabo-søzonen. En sub der vælger at gemme sig kan kun ses af destroyer i samme søzone.
3.0 Efterretninger. Hver nation (%Kina) starter med 5 ipc counter-espionage som fordeles på l lande/søzoner som man vil beskytte imod spionage.
3.1 Inden tech-slag kan aktive nation spionere imod et eller flere felter (land/søzone). Dette koster 1 ipc/felt+1 fra nærmeste enhed. Dvs. 1.felt er gratis (det man alligevel kan se). Der kan betales xtra ipc for at give flere + på terningslaget.
3.2 Justeret terningslag giver flg. udfald:
Under 0= falsk info (efter GM´s hoved indenfor realistisk scenario).
1-2=ingen info
3-4=vag info
5-6=fuld info
3.3 Al spionage imod et felt vil tære på den counter-spionage der er i feltet. Så hvis der spioneres med 2 ipc imod et felt der er beskyttet med 4 er der 2 tilbage efter terning-rul.
4.0 Buddet er ikke kendt med mindre det er i synligt område.
5.0 Tech-terninger koster 6 og bliver liggende. Tech er hemmelig til den afsløres i kamp. -
RE: bjergmose vs. Malthe
@malthe-munkøe poster automatisk efter hver tur…så kan man lige loade map mens man afventer uk tur
Latest posts made by Bjergmose
-
RE: Ghost + Bjergmose - PtV testgame
smider håndklædet i ringen…min issue med global er jo at det tar for lang tid og mgl. tålmodighed…denne version trigger begge dele :disappointed_relieved:
kunne godt lide at kina havde mere spil
vi ses d.23 i virkeligheden :+1: -
RE: Ghost + Bjergmose - PtV testgame
@bjergmose nej kør en med 3 ftr…det var det de var til
-
RE: Ghost + Bjergmose - PtV testgame
@ghostglider det var derfor der blev knoklet hele natten med den airfield…russia.tsvg
-
RE: Ghost + Bjergmose - PtV testgame
hvis der er noget atlant-vold der skal justeres kan du bare gøre det efter rusland
-
RE: Ghost + Bjergmose - PtV testgame
@ghostglider alle er døde…good news trannies overlevede