15L King_nothing- (axis) vs Bonusbent (allies +12)

• Altsaa… det er jo noget sludder. Hvis jeg skal tolke dit svar, som at du oensker at lave edits, saa er det naturligvis ok med mig. Jeg afventer dine edits.

• jeg ville ikke have angrebet Vietnam, var lidt tÃ¥beligt at jeg gjorde det. Derudover skulle jeg ikke have taget DD med i battle ud for Malaysia, den var godt nok i combat, men ramte ikke noget og ville gerne have lavet et NCM. Ved ikke om det er edits du vil acceptere. Vil ikke lave dem uden accept

• Hmm…. tjaa…  Normalt gaar jeg ind for at tillade alle edits, der ikke har paavirket et slag.

Man kan selvfoelgelig argumentere for, at DD sandsynligvis ikke ville have aendret udfaldet naevnevaerdigt, men det indebar dog et terningerul og en teoretisk fordel, ligesom udfaldet af de oevrige soeslag ikke var kendte, da du valgte combat moves.

Vietnam var ikke paavirket af noget terningerul.

Hvis det faar dig til at laegge soevnloes om natten, kan du lave begge edits, men ellers vil mit forslag vaere, at du laver edit i Vietnam, mens alle kamphandlinger med terningeslag forbliver gaeldende. Op til dig  :-)

• Din ide med Vietnam er nok den mest rimelige, og sÃ¥ mÃ¥ jeg ærgre mig og lære af mine fejl. Laver lige edit nÃ¥r jeg kommer hjem. Skal lige have talt de britiske fly i forhold til trannys

• mener ikke jeg havde nogen skibe i SZ 36, og kan ikke lige tjekke det lige nu, sÃ¥ vil meget gerne lave Vietnam edit

• @King_Nothing-:

mener ikke jeg havde nogen skibe i SZ 36, og kan ikke lige tjekke det lige nu, så vil meget gerne lave Vietnam edit

Helt fint uanset hvad. Jeg afventer din edit.

• ved ikke lige om jeg kommer til en computer med triple A pÃ¥ i dag. SÃ… hvis du gerne vil have turen overstÃ¥et mÃ¥ du gerne lave edit

• Det er helt ok. Du kan bare goere det i morgen. Husk at aendre for NOs  :wink:

• Nu nåede jeg hjem alligevel, så får det lige fikset hurtigt

• Her er den nye edit. Har ændret vietnam og givet japan 8 ekstra point, samt ændret NCM på en carrier og en transport, ingen af dem var i combat. Har ikke ændret DD, fordi du har ret i at man ikke bare lavet edits på ting der har været i combat

edit jap3.tsvg

• og var tydeligvis træt i går, når man ændrer carrier skal flyene også ændres, så der ikke lander 3 fly på 1 carrier. Det er herved gjort. Har også talt dem efter så det passer med moves. Beklager det her edit gøgl har været så rodet og langtrukken

edit jap3v2.tsvg

• No problemo. Jeg kan ikke tage spillet saa alvorligt, at det skal betyde noget. Jeg ser paa det lidt senere.

• Men AA er da helt utrolig vigtigt! Eller er jeg den eneste der føler mig personligt forfulgt hvis terningerne fx ikke lige er med en i en battle

• Jeg venter spændt på en update fra amerikanerne

• Update kommer enten meget sent i aften eller i morgen tidlig. Har vaeret ude det meste af weekenden og skal naa en del nu, inden jeg evt. spiller A&A eller hopper direkte i posen.

• Hvordan er dine japanske fly placeret paa dine ACs i SZ42 ud for Java?

• TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 3.9

Game History

Round: 3

Purchase Units - Americans
                Americans buy 1 carrier, 1 destroyer, 1 fighter and 1 harbour; Remaining resources: 3 PUs;

Combat Move - Americans

Combat - Americans

Non Combat Move - Americans
                1 armour, 1 artillery, 3 infantry and 1 mech_infantry moved from Central United States to 101 Sea Zone
                1 armour, 1 artillery, 2 carriers, 1 cruiser, 3 infantry, 1 mech_infantry, 1 submarine and 3 transports moved from 101 Sea Zone to 89 Sea Zone
                1 armour, 1 artillery, 3 infantry and 1 mech_infantry moved from 89 Sea Zone to Central America
                2 aaGuns moved from Central United States to Eastern United States
                1 mech_infantry moved from Central United States to Eastern United States
                1 fighter and 1 tactical_bomber moved from 26 Sea Zone to 89 Sea Zone
                1 battleship, 1 carrier, 1 cruiser and 1 destroyer moved from 26 Sea Zone to 64 Sea Zone
                1 fighter moved from Eastern United States to 89 Sea Zone
                1 fighter moved from 26 Sea Zone to 64 Sea Zone
                1 fighter moved from Guam to 26 Sea Zone
                2 infantry moved from Hawaiian Islands to 26 Sea Zone
                2 infantry and 1 transport moved from 26 Sea Zone to 64 Sea Zone
                2 infantry moved from 64 Sea Zone to Central America
                1 infantry and 1 mech_infantry moved from Western United States to 10 Sea Zone
                1 infantry, 1 mech_infantry and 1 transport moved from 10 Sea Zone to 89 Sea Zone
                1 infantry and 1 mech_infantry moved from 89 Sea Zone to Central America
                1 fighter moved from Eastern United States to 89 Sea Zone
                1 destroyer and 1 submarine moved from 54 Sea Zone to 63 Sea Zone

Place Units - Americans
                1 carrier and 1 destroyer placed in 101 Sea Zone
                1 fighter placed in Eastern United States
                1 harbour placed in Central America
                Note to players Americans: America has joined the Allies, and declared war on the Axis!
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Japanese and Americans from Neutrality to War
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Chinese and Americans from Neutrality to Allied
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for British and Americans from Neutrality to Allied
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for UK_Pacific and Americans from Neutrality to Allied
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for ANZAC and Americans from Neutrality to Allied
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Americans and French from Neutrality to Allied
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Americans and Dutch from Neutrality to Friendly
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Germans and Americans from Neutrality to War
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Italians and Americans from Neutrality to War
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Americans and Neutral_Allies from Neutrality to Friendly_Neutral
                Trigger Americans War Japanese: Changing Relationship for Americans and Neutral_Axis from Neutrality to Unfriendly_Neutral

Turn Complete - Americans
                Americans collect 52 PUs; end with 55 PUs total
                Objective Americans 3 Defense Obligations: Americans met a national objective for an additional 5 PUs; end with 60 PUs
                Objective Americans 4 Philippines: Americans met a national objective for an additional 5 PUs; end with 65 PUs
                Objective Americans 2 Outer Territories: Americans met a national objective for an additional 5 PUs; end with 70 PUs
                Objective Americans 1 Homeland: Americans met a national objective for an additional 10 PUs; end with 80 PUs

• TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 3.9

Game History

Round: 3

Purchase Units - Chinese
                Trigger Chinese Loses Burma Road: Chinese has their production frontier changed to: productionChinese_Burma_Road_Closed
                Chinese buy 2 infantry; Remaining resources: 1 PUs;

Combat Move - Chinese
                1 fighter moved from Burma to Yunnan
                2 infantry moved from Szechwan to Yunnan

Combat - Chinese
                Battle in Yunnan
                    Chinese attack with 1 fighter and 2 infantry
                    Japanese defend with 2 artilleries
                    Chinese win, taking Yunnan from Japanese with 1 fighter and 1 infantry remaining. Battle score for attacker is 5
                    Casualties for Chinese: 1 infantry
                    Casualties for Japanese: 2 artilleries

Non Combat Move - Chinese
                1 fighter moved from Yunnan to Burma

Place Units - Chinese
                1 infantry placed in Szechwan
                1 infantry placed in Yunnan

Turn Complete - Chinese
                Chinese collect 5 PUs; end with 6 PUs total
                Objective Chinese 1 Burma Road: Chinese met a national objective for an additional 6 PUs; end with 12 PUs

• Se post 65. Jeg tager tur med UK, saa snart jeg kender svaret. Det har nok i dette tilfaelde en del indflydelse paa min beslutning om, hvad UK skal foretage sig  :roll

• begge fly er på en carrier, troede ikke at britterne havde noget der kunne nå dem. Nå ja, skal jo også lære noget nyt i dag

Suggested Topics

• 8
  • 5
  • 7
  • 8
  • 34
  • 76
  • 168
  • 2.2k
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

62

17.4k