Axis and Allies drengenes fog of war spil


  • SĂ„ lykkedes det at komme igennem UK.
    Jeg tror det er fra nu af at det bliver svÊrt at holde styr pÄ hvor modstanderen har enheder stÄende:)

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    Har givet David en ny tur med russerne.Han var ikke klar over at Rusland mÄtte erklÊre krig nÄr London var faldet. Spillet ville ikke gi mening hvis Rusland ikke reagerer.
    Klager adresseres til c/o Tough Luck, TofthĂžjparken 1,1.c 4130 Viby sj.


  • @Bjergmose Fint med mig. Vidste ikke at David har spillet fordi jeg ikke har modtaget terninger. Er det kunne dig (som GM) der modtager terninger fra nu? :grinning:

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    Han havde jo ikke rullet nogen terninger.
    Han kunne ikke erklĂŠre krig fordi jeg havde edited londons fald.


  • Mens jeg venter pĂ„ update fra GM, sĂ„ vil jeg da lige melde, at jeg syns det er en ret sjov mĂ„de at spille pĂ„ - ogsĂ„ selvom jeg stadig tror min rĂžv bliver taget indenfor de nĂŠste par ture :D Hvis folk har lyst til flere FOW spil fremadrettet, sĂ„ melder jeg mig gerne under fanen, som GM - tĂŠnker ikke @Bjergmose gider vĂŠre den der redigerer hver gang :) Eneste minus er, at jeg mĂ„ske ikke har den store erfaring med at skulle vurdere hvad der er realistisk, at en spiller kan se, ved fejlslagen/dĂ„rlig spionage. Men jeg tĂŠnker at ta en sludder med den nuvĂŠrende GM og sĂ„ ellers lade det vĂŠre lidt op til terninger.

    Nu mÄ vi se hvordan resten af dette spil forlÞber, men jeg melder mig i hvert fald gerne fremadrettet, hvis der stadig er interesse, sÄ Bjergmose ogsÄ ka fÄ lov til at spille ;)


  • Kan vi lige fĂ„ en melding pĂ„ hvad der stod tilbage i london efter slaget? Syntes ikke det giver mening at jeg skal sidde og tĂŠlle terninger



  • @Maxiheimer 2 armor


  • @Makalakalane jeg synes det er i orden at du eller andre vil gerne som GM. 😁

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    Er pÄ job fredag lÞrdag sÞndag sÄ der er kun lige lidt hul igennem ved 23-tiden :-)
    har sendt map til Jeppe :-)


  • @Bjergmose har sendt map retur i morges😉

    Troede du arbejde hjemmefra. (Havde lĂ„st et par stykker inde pĂ„ badevĂŠrelset😂)


  • Det har Bjergmose da ogsĂ„ - det er bare 15 Ă„rige thailandske piger:stuck_out_tongue_winking_eye:


  • Lige en strĂžtanke - Kunne den her mĂ„de at spille pĂ„ ikke vĂŠre sjov at afprĂžve nĂ„r vi engang kan spille pĂ„ brĂŠttet igen? AltsĂ„ samme setup med en GM, og sĂ„ 2 spil
 Kan ikke rigtig vurdere om der bliver for meget ventetid, eller om GM kan overskue det?


  • @Maxiheimer det lyder rigtig sjovt, men det vil nok krĂŠve 3 spil
 Ellers skal GM rende sindssygt meget frem og tilbage og skrive ned
 Blir et kĂŠmpe arbejde, som jeg lige ser det for mig?


  • Du har helt ret david - der skal vĂŠre et “master spil” ellers forsvinder overblikket nok hurtigt


  • @Maxiheimer @Makalakalane lyder en rigtig god idĂ© men kunne GM mĂ„ske bruge en bĂŠrbar med TripleA til at passe spillet?


  • @scousemart det er mĂ„ske en mulighed. Det er stadig en hel del arbejde, uden pause, hvor man ikke selv fĂ„r lov til at spille. Men jeg kunne mĂ„ske godt finde pĂ„ at melde mig til tjansen. MĂ„ lige overveje det, for det er godt nok mange timer uden at man selv er i aktion og uden at man kan gĂ„ til og fra som det passer Ă©n.


  • @Maxiheimer kan afslĂžre der skal anfĂžrselstegn om bĂ„de “15-Ă„rig” og “piger”

  • '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

    Med det rette setup behĂžver man ikke et masterbord.
    Bordene skal jo bare vinkles sÄ GM kan se bord 1 til venstre og bord 2 til hÞjre.
    Men mÄske rart med pc som back-up.
    Der tror jeg at jeg ville foretrĂŠkke battelmap der er mindre og husker jeg som nemmere at edite.


  • TripleA Turn Summary: ANZAC round 3

    TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0

    Game History

    Round: 3
    
        Purchase Units - ANZAC
            ANZAC buy 1 destroyer, 1 factory_minor and 1 submarine; Remaining resources: 0 PUs; 
    
        Combat Move - ANZAC
    
        Non Combat Move - ANZAC
            1 cruiser moved from 62 Sea Zone to 54 Sea Zone
            2 fighters moved from Yunnan to Shensi
            1 infantry moved from New South Wales to 62 Sea Zone
            1 artillery moved from New South Wales to 62 Sea Zone
            1 artillery, 1 infantry and 1 transport moved from 62 Sea Zone to 33 Sea Zone
            1 destroyer moved from 62 Sea Zone to 42 Sea Zone
            1 cruiser moved from 54 Sea Zone to 33 Sea Zone
    
        Place Units - ANZAC
            1 factory_minor placed in Queensland
            1 destroyer and 1 submarine placed in 62 Sea Zone
    
        Turn Complete - ANZAC
            ANZAC collect 14 PUs; end with 14 PUs
            Objective ANZAC 2 Control Strategic Islands: ANZAC met a national objective for an additional 5 PUs; end with 19 PUs
    

    Combat Hit Differential Summary :

    Savegame


  • SHIT - kom til at dele Anzacs tur! VĂŠr sĂžde ikke at smugkigge! :) SĂ„ er spillet vidst sjovest ;)

Suggested Topics

  • 49
  • 35
  • 40
  • 69
  • 101
  • 52
  • 96
  • 340
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

82

Online

17.3k

Users

39.8k

Topics

1.7m

Posts