@Emanon not sure it is working totally. I got an error response when trying to post
here is the turn triplea_41553_1uk.tsvg
TripleA Manual Gamesave Post for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0.0
Game History
Round: 2
Purchase Units - Italians
Italians buy nothing; Remaining resources: 7 PUs;
Politics - Italians
Italians takes Political Action: Political Action Axis To War With Russians
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Italians and Russians from Neutrality to War
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and British from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and UK_Pacific from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and ANZAC from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and French from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and Neutral_Allies from Neutrality to Friendly_Neutral
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and Neutral_Axis from Neutrality to Unfriendly_Neutral
Trigger Russians Allied Americans 3: Changing Relationship for Russians and Americans from Neutrality to Allied
Combat Move - Italians
1 bomber moved from Southern Italy to 110 Sea Zone
1 fighter moved from Southern Italy to 110 Sea Zone
1 armour, 1 artillery, 1 infantry and 1 mech_infantry moved from Tunisia to Algeria
Italians take Algeria from French
Combat Hit Differential Summary :
@enigma vil du scramble ved England? 2 Italienske fly mod din enlige engelske destroyer, der omgivet af 200 tyske krigsskibe, på magisk vis kan blokere for mine transports nord fra…
@makalakalane Jep, jeg scrambler. Sådan er spillets mekanisme jo - det er også en charme at man skal tænke det ind. Og det koster mig måske fightere og de tre landenheder jeg kunne have købt. Destroyeren er sidste tab.
TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 4.0.0
Game History
Round: 2
Purchase Units - Italians
Italians buy nothing; Remaining resources: 7 PUs;
Politics - Italians
Italians takes Political Action: Political Action Axis To War With Russians
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Italians and Russians from Neutrality to War
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and British from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and UK_Pacific from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and ANZAC from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and French from Neutrality to Allied
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and Neutral_Allies from Neutrality to Friendly_Neutral
Italians succeeds on action: Political Action Axis To War With Russians: Changing Relationship for Russians and Neutral_Axis from Neutrality to Unfriendly_Neutral
Trigger Russians Allied Americans 3: Changing Relationship for Russians and Americans from Neutrality to Allied
Combat Move - Italians
1 bomber moved from Southern Italy to 110 Sea Zone
1 fighter moved from Southern Italy to 110 Sea Zone
1 armour, 1 artillery, 1 infantry and 1 mech_infantry moved from Tunisia to Algeria
Italians take Algeria from French
Combat - Italians
British scrambles 3 units out of United Kingdom to defend against the attack in 110 Sea Zone
Battle in 110 Sea Zone
Germans loiter and taunt; Italians attack with 1 bomber and 1 fighter
British defend with 1 destroyer and 3 fighters
Italians roll dice for 1 bomber and 1 fighter in 110 Sea Zone, round 2 : 1/2 hits, 1,17 expected hits
British roll dice for 1 destroyer and 3 fighters in 110 Sea Zone, round 2 : 2/4 hits, 2,33 expected hits
1 bomber owned by the Italians, 1 fighter owned by the Italians and 1 fighter owned by the British lost in 110 Sea Zone
British win with 1 destroyer and 2 fighters remaining. Battle score for attacker is -12
Casualties for Italians: 1 bomber and 1 fighter
Casualties for British: 1 fighter
Moving scrambled unit from 110 Sea Zone back to originating territory: United Kingdom
Moving scrambled unit from 110 Sea Zone back to originating territory: United Kingdom
Non Combat Move - Italians
2 aaGuns, 2 artilleries and 2 infantry moved from Yugoslavia to Slovakia Hungary
1 armour moved from Greater Southern Germany to Slovakia Hungary
1 armour moved from Western Germany to Slovakia Hungary
Turn Complete - Italians
Italians collect 11 PUs; end with 18 PUs
Objective Italians 2 Roman Empire: Italians met a national objective for an additional 5 PUs; end with 23 PUs
Combat Hit Differential Summary :
Italians regular : -0,17
British regular : -0,33
@enigma jeg fik 1 hit, så deeeeeet. Ka du spille nu her? Tænker Tysklands tur bkan gå hen og blive afgørende for spillet.
@makalakalane Der går lidt tid - skal til at lave mad.
@enigma bare glem det - jeg har lige kigget igen. Jeg har 28% chance for at tage london. Det er slut. Tak for spillet. 2 runder… Måske jeg bare skal vente med at spille mod dig til jeg bliver bedre, hvis det nogensinde sker.
@makalakalane OK. Jeg synes måske generelt du giver lidt for hurtigt op ;-). Der er altid steder på brættet, hvor det ser godt ud og steder, der er værre. Det handler om at sætte ind der, hvor man har styrkerne og begrænse “skaderne” der hvor det ser sværest ud. Og så handler det meget om at tænke flere ture frem.
Mine tanker om Sealion: Jeg mener virkelig det er en svær øvelse og altid et sats - går det galt er det oftest game over. Jeg gør det ikke selv, hvis UK køber ind til London med alle sine IPC’er i første runde.
Beslutningen tages ved Tysklands indkøb i runde to. Er sz. 106 gået godt og man som du har købt en carrier er det en mulighed, hvis UK bliver eventyrlystne i Afrika og forsømmer London - ellers ikke (min holdning). Det er altafgørende, at UK ikke, som i vores spil, kan sætte en kæp i hjulet med en destroyer. Derfor må dine landgangsenheder ikke blive fanget i Normandiet eller Holland. Jeg gjorde følgende sidste gang (selvom jeg tabte i sz 106 med to ubåde - ramte ikke engang destroyeren):
Første runde: købte carrier, sub og destroyer (så kunne jeg forfølge slagskibet fra 111, hvis jeg fik muligheden for at trække Bismarck tilbage). Tog både sz 110 og 111 ud, så UK ikke kunne angribe min flåde i 112.
Anden runde: Købte 7 transportere, Strategisk bombning af London med jagereskorte, angreb på UK’s skib(e) i Middelhavet. Gik i Skotland med to enheder fra sz 109 og beskyttede transporteren med hele flåden (konvojede UK for 8 IPC). Indsatte de nye transportere i Østersøen, Rusland må jo ikke angribe, og sørgede for at have 8 inf. og 8 tanks klar i Tyskland/Vesttyskland.
Tredje runde: angribe Skotland (eller forstærke hvis UK ikke har angrebet - det gjorde min modstander ikke). Jeg kunne samle op fra Normandiet i non combat med min enlige transporter fra 109. Sørge for ved turens slutning at have yderligere 16 enheder klar i Vesttyskland, så UK ikke kan ødelægge det hele med en destroyer.
Fjerde runde (betyder at UK sandsynligvis kan nå at flyve flere fly hjem (Italien missede forsøget på at tage flyene ud på Gibraltar): Købe tonsvis af inf. til at forsvare Berlin mod Rusland. Sealion; Kombination af landgang og angreb fra Skotland - 38 landenheder. Odds over 90%. Hvis USA er stærke nok til at angribe flåden må en airbase i Normandiet eller Holland overvejes. Flåden og transporterne må for alt i verden ikke gå tabt.
Jeg tog London med 4 tanks og mine fly (mistede vist et til AAA) hvilket var en skidt Sealion. Jeg var nødt til at trække nogle tropper fra østfronten tilbage til at fylde transporterne 2. gang - Rusland blev stærke og det kostede nær sejren.
Og: Japan må for alt i verden ikke trække USA ind i krigen før tur 4 når London er faldet!! Dette gør pengeøerne sværere at tage og modstanden større i Asien.
Alt i alt: Sealion kræver en god første runde af Tyskland og at UK dummer sig . min mening :-).
@enigma ja, jeg gir nok for hurtigt op. Men generelt er jeg bare ikke god nok til at spille med folk, der kan tænke så langt frem, så let som du kan. Hvis jeg sku gøre det samme, sku jeg bruge enormt meget mere tid og energi på det, kun for højest ssndsynligt at tabe i sidste ende alligevel.
Vi må vente med at spille til jeg føler jeg har bedre overblik mere end 1 tur frem.