Game History
Round: 5 Purchase Units - Americans Americans buy 3 artilleries, 3 infantry and 3 transports; Remaining resources: 0 PUs; Combat Move - Americans 2 transports moved from Bay of Biscay Sea Zone to English Channel Sea Zone 4 infantry moved from United Kingdom to English Channel Sea Zone 4 infantry moved from English Channel Sea Zone to France 1 infantry moved from France to Eastern France Americans take Eastern France from Germans 1 infantry moved from France to Vichy France Americans take Vichy France from Germans 1 transport moved from Celtic Sea Sea Zone to English Channel Sea Zone 2 infantry moved from United Kingdom to English Channel Sea Zone 2 infantry moved from English Channel Sea Zone to France 1 fighter moved from United Kingdom to France 6 artilleries moved from United States to U.S. Eastern Coast Sea Zone 6 artilleries and 3 transports moved from U.S. Eastern Coast Sea Zone to Celtic Sea Sea Zone 6 artilleries moved from Celtic Sea Sea Zone to United Kingdom 2 transports moved from Celtic Sea Sea Zone to U.S. Eastern Coast Sea Zone 1 destroyer moved from Bay of Biscay Sea Zone to English Channel Sea Zone 1 bomber moved from Libya to Moscow Combat - Americans Non Combat Move - Americans Place Units - Americans 3 artilleries and 3 infantry placed in United States 3 transports placed in U.S. Eastern Coast Sea Zone Turn Complete - Americans Americans collect 47 PUs; end with 47 PUsAxis and Allies drengenes fog of war spil
-
Martin foreslår at subs også slås på tabel (af GM) for at kunne se nabo-seazone og der slås på tabel (af GM) for at se om sub er blevet opdaget.
-
Bare tænker, hvis nogen har et forslag til en regel, det kan skrives her (eller sende til Bjergmose). Så vi kan godt overvej på at begynde at spille. Jeg er faktisk spændt. :grinning:
-
Jeg syntes at det er fint at ubåde kan se hvad der er på land, og gerne med en usikkerhed, som spioner (de blev jo trods alt brugt til spionage under krigen)
Er det så ikke også meget passende at det virker på samme måde den anden vej rundt? -
@Maxiheimer det var egentlig tænkt ang. subs og nabo søzoner
-
Sorry - læste forkert.
Lyder også som en god ide med nabo-søzoner.Mener dog også at de skal kunne se hvad der er på landzonerne der støder op til den søzone de ligger i? Ved ikke om det allerede var tanken at de kan det?
-
@Maxiheimer Tanken var at subs er skjulte og kan ikke se nabo-sz.
Men begge dele virker for mig. -
@Bjergmose Er på job imorgen. Så tænker at når jeg lander 20.30 er der bud i min indbakke så vi kan sætte i søen :-)
-
@Bjergmose said in Axis and Allies drengenes fog of war spil:
@Bjergmose Er på job imorgen. Så tænker at når jeg lander 20.30 er der bud i min indbakke så vi kan sætte i søen :-)
Fint med mig, men kan vi ikke blive enige med Sub reglen, dvs regler bliver opdatered med nye Sub regler?
Også kan noget forklare bud systemet (jeg har glemt… :innocent: :dizzy_face: :laughing: )? -
Skal vi bare antage at allan ikke får taget sig sammen, så vi kan komme igang?
-
- Land-enheder kan se nabo-landes enheder.
1.1 Fly på land kan se nabo søzone®. - Sø-enheder kan se nabo-seazones enheder (dog undtaget subs)
2.1 Fly på hangarskibe kan se ind på nabo-land(e).
2.2 Subs kan vælge at forsøge at se ind i nabo-søzone. På GM slag:1-2 bliver selv opdaget 3-4 ingenting 5-6 Ser nabo-søzonen. En sub der vælger at gemme sig kan kun ses af destroyer i samme søzone. - Efterretninger. Hver nation (%Kina) starter med 5 ipc counter-espionage som fordeles på l lande/søzoner som man vil beskytte imod spionage.
3.1 Inden tech-slag kan aktive nation spionere imod et eller flere felter (land/søzone). Dette koster 1 ipc/felt+1 fra nærmeste enhed. Dvs. 1.felt er gratis (det man alligevel kan se). Der kan betales xtra ipc for at give flere + på terningslaget.
3.2 Justeret terningslag giver flg. udfald:
Under 0= falsk info (efter GM´s hoved indenfor realistisk scenario).
1-2=ingen info
3-4=vag info
5-6=fuld info
3.3 Al spionage imod et felt vil tære på den counter-spionage der er i feltet. Så hvis der spioneres med 2 ipc imod et felt der er beskyttet med 4 er der 2 tilbage efter terning-rul. - Buddet er ikke kendt med mindre det er i synligt område.
- Tech-terninger koster 6 og bliver liggende. Tech er hemmelig til den afsløres i kamp.
- Land-enheder kan se nabo-landes enheder.
-
Bud er dit bud på hvor mange xtra ipc du skal bruge for at spille de allierede, der som udgangspunkt er underdogs. Vores typiske bud ligger på 16, måske lidt højere.
-
Husk at tech koster 6. Dette kan ikke indstilles på tripleA så derfor skal der gemmes IPC til at betale (edit) xtra IPC/tech-terning.
-
Skal vi ikke afgive vores bud “hemmeligt” så de andre ikke ved hvad der er budt? Jeg tænker en chatbesked til GM
-
@Maxiheimer said in Axis and Allies drengenes fog of war spil:
Skal vi ikke afgive vores bud “hemmeligt” så de andre ikke ved hvad der er budt? Jeg tænker en chatbesked til GM
Jeg har sendt en mail allerede til GM… 😉
-
@scousemart Modtaget
-
Hey,
Hope it’s ok I’m writing in English (well, you know where I’m from… :grinning: ) and it is a bit off topic but this FOW variation of A&A had me thinking about a game I came across a while ago. I haven’t purchased it as I was short of cash at the time and also, I wasn’t sure who I knew, who would be interested in playing.Short description, it’s a FOW style strategy board game in an area I’m really interested in, namely the Pacific theatre. Rather than bore you with the details, check out the link below.
On topic, I’m looking forward to playing A&A FOW. See you on the battlefield. :game_die:
-
Så mangler der kun bud fra Jeppemusen 😎
-
Da jeg havde rulet fra starten at Jeppe og Raimo ikke skal være på samme hold. Feje hold samt det faktum at de skal ligge i ske Avatar-style for at tage selv den mindste beslutning er holdene som følgende:
Raimo og David spiller allieret med et bud på 18.
Jeppe og Martin er axis.Send, når i har fordelt nationer, hvor I ønsker counter-spionage (5 stks) fra start. Minus Kina.
-
Hvordan plejer man at dele sig når man er 2 om allies?
-
@Maxiheimer godt spørgsmål. for at speede op us/uk/china. og så rus/anzac/fr.
men det er vel op til jer.